TÜRKTOB

Sosyal Medyada
Birliğimiz

Chia tohumunun faydaları

Chia tohumunun faydaları
Ülkemizde de sağlıklı yaşama ve beslenmeye verilen önemin son yıllarda artmasıyla birlikte alışkanlıklar değişmeye başladı ve chia tohumu aktarlarda yerini aldı. Aktarların haricinde marketlerde de satılmaya başlanmasıyla chia tohumu nerede satılır, nasıl bulabiliriz diyenlerin önünde hiçbir engel kalmadı.

Chia tohumu özellikle de son zamanlarda adından ve faydalarından sıkça bahsedilen bir besin haline geldi. Aslında kökeni Maya ve Aztekler'e kadar uzanan chia tohumu uzun yıllar boyunca hem bir besin maddesi olarak hem de tıbbi amaçlarla kullanılmıştır. Ülkemizde de sağlıklı yaşama ve beslenmeye verilen önemin son yıllarda artmasıyla birlikte alışkanlıklar değişmeye başladı ve chia tohumu aktarlarda yerini aldı. Aktarların haricinde marketlerde de satılmaya başlanmasıyla chia tohumu nerede satılır, nasıl bulabiliriz diyenlerin önünde hiçbir engel kalmadı. 


Chia Tohumunun Faydaları

Sindirimi kolay, besin değeri yüksek ve tüketimi pratik bir besin olan chia tohumu, barındırdığı lif, manganez, fosfor, kalsiyum, potasyum mineralleri ile A, E, D vitaminleri sayesinde sağlığa birçok katkıda bulunur. Bu katkılarının başında sindirim sistemi, kemik gelişi, kalp ve yaşlanmaya karşı vücuda sağladığı olumlu etkiler gelir. 

1. Sindirim sistemini destekler

Chia tohumunda bulunan lifler sindirim sistemini desteklemeye yardımcı olur. Tüketildiğinde midede jelatin benzeri bir madde oluşturur, bu jel formundaki madde çözünür liflerden kaynaklanır ve bağırsaktaki probiyotiklerin gelişimini destekleyen bir probiyotik gibi çalışır. Aynı zamanda düzenli bir şekilde tuvalete çıkmayı sağlar ve kabızlığı önler.

2. Kalp sağlığını korur

Chia tohumu iltihaplanmayı iyileştirir, kolesterolü düzenler ve kan basıncını düşürerek kalp sağlığı için katkıda bulunur. Düzenli olarak tüketildiğinde ateroskleroz rahatsızlığının gelişme oranı düşer. Yüksek miktarda, yağda çözünen A, D, E ve K vitaminlerini emilir hale getiren linoleik asit içerir. Ayrıca somondan daha fazla omega-3 oranına sahiptir. Omega-3 kan basıncını ve kötü kolesterolü düşürerek kalbi korumak için çalıştığı gibi beyin fonksiyonlarını da düzenlemeye yardımcı olur. 

3. Kemik gelişimini destekler

Chia tohumunun kemik gelişimi ve yoğunluğu için oldukça gerekli bir mineral olan kalsiyum bakımından zengin bir besin olması, chia tohumu ne işe yarar sorusunun en net cevabıdır. Chia tohumu özellikle de kadınlarda yaşlılığa bağlı oluşan osteoporoz ve kas kaybı gibi rahatsızlıkları önlemeye yardımcı olur. Hamilelik döneminde de bebeğin kas ve kemik gelişimi için çok önemlidir. 

4. Kilo vermeyi kolaylaştırır

İçerdiği lif daha uzun süre tok kalmayı sağlar, metabolizmayı hızlandırır. Ayrıca chia tohumunun kalori bakımından da düşük bir besin olması diyet dönemlerinde ara öğün yerine tüketilmesini uygun kılar. Ancak tabii ki zayıflamak için tek başına yeterli bir besin değildir. 

5. Yaşlanma belirtilerinin geciktirir 

Chia tohumunun yüksek orandaki antioksidan içeriği, serbest radikallerle mücadele ederek cilt onarımını destekler ve yaşlanma belirtilerini geciktirir. Antioksidanlar bunun dışında kanser, makula dejenerasyonu gibi rahatsızlıkları ve inflamasyonu (iltihaplanma) önlemeye yardım ederler.